امینی، م.، رحیمی، ح.، صمدیان، ز.، و غلامی علومی، ص. (1393). ارزیابی مهارتهای فراشناختی دانشجویان در دروس معارفاسلامی، بازاندیشی در کارکردهای نظام آموزش عالی.مجله پژوهشدرمسائلتعلیموتربیتاسلامی، سال 21، دوره1، شماره 21، صص 120-103.
احمدی، ع، ر.، فتح اله، م.، و تاجالدین، ا.، (1391). نگرش جامع بر مدیریت استراتژیک.چاپ شانزدهم. تهران: انتشارات تولید دانش.
اعرابی، س. م.، و دهقان، ن. ا. (1389). روشهای تحقیق در مدیریت راهبردی. فصلنامه راهبردی، سال 20، شماره60، صص216-193.
اسلامی، ا.، عباسی، ع.، و بیژنی، م. (1395). ساز و کارهای توسعه مهارتهای تفکر انتقادی دانشجویان در نظام آموزش عالی کشاورزی. مجله علوم ترویج و آموزش کشاورزی، دوره12، شماره 2، صص196-183.
الیاسپوریان، م. ک.، پورسعید، ع. ر.، و اشراقی سامانی، ر. (1393). بررسی تأثیر آموزشهای تخصصی با تأکید بر توانمندی شغلی منابع انسانی (مورد مطالعه در سطح سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام). مجله علوم ترویج و آموزش کشاورزی، جلد10، شماره 1، صص50-37.
آقاداود، س. ر.، حاتمی، م.، و حکیمی نیا، ب.(1389). بررسی عوامل مؤثر بر نوآوری سازمانی در میان مدیران، مطالعه موردی مدیران ارشد مخابرات استان اصفهان. فصلنامه تخصصی علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر، سال 4، شماره 11، صص 170-128.
برجسته، ل.، قاسمپورمقدم، ح.، و زندی، ب. (1389). بررسی تأثیر الگوی تدریس در پیشرفت انشاءنویسی دانشآموزان پایه اول راهنمایی مدارس ناحیه دو شهرستان ارومیه. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور تهران.
پرویز،ک.، و شریفی، م. (1390). رابطه راهبردهای شناختی و فراشناختی با میزان موفقیت تحصیلی دانشآموزان شهری و روستایی مقطع متوسطه. فصلنامه راهبردهای آموزش، دوره 4، شماره 1، صص 6-1.
چالمه، ر.، و لطیفیان، م. (1391). ویژگی محیط یادگیری فراشناختی و پیشرفت تحصیلی، بررسی نقش واسطهای باورهای انگیزشی در دانشآموزان. فصلنامه روانشناسی کاربردی، دوره23، شماره 3، صص 58-43.
جزایری، ع. ر.، و اسماعیلی،م. (1391). تأثیر آموزش راهبردهای فراشناخت بر عملکرد حلمسأله. مجله رهیافت، دوره 3، شماره 3، صص32-27.
حاجی هاشمی، ز،. و موحدی،ر. (1395). آسیبشناسی آموزش کشاورزی در دانشگاه پیام نور شهرستان شهرضا. مجله تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران، دوره47، شماره 4، صص941-929.
رستمی، ف.، و علیآبادی، و. (1393). تأثیر راهبردهای یادگیری شناختی و فراشناختی در پیشبینی انگیزهی پیشرفت تحصیلی دانشجویان کشاورزی دانشگاه رازی کرمانشاه. فصلنامه پژوهش مدیریت و آموزش کشاورزی، شماره30، صص 76-67.
سیف. ع، ا. (1387). روشهای یادگیری و خواندن. چاپ دوم. تهران: نشر درنا.
شریفزاده، م. ش.، حسینی، س .م.، و احمدی گرجی، ح. (1395). زمینهها، ضرورتها و خط مشیهای دگرگونی نظام آموزش عالی کشاورزی در راستای الگوی اسلامی ایرانی. پنجمین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت؛ الگوی پایه پیشرفت، تهران، 30-29 اردیبهشت، صص16-1.
صالحی، م. (1392). فرا تحلیل یافتههای مربوط به اثربخشی آموزشهای فراشناختی بر عملکرد تحصیلی. دو فصلنامه راهبردهای شناختی در یادگیری، سال 1، شماره 1، صص 87-75.
علیبیگی، ا .ح.، ایروانی، ه.، و شعبانعلی فمی، ح. (1384). طراحی الگویی برای تلفیق پایداری در آموزش عالی کشاورزی ایران.رساله دکتری، دانشگاه تهران.
قلتاش، ع.، اوجینژاد، ا. ر.، و برزگر، م. (1389). تأثیر آموزش راهبردهای فراشناخت بر عملکرد تحصیلی و خلاقیت دانشآموزان پسر پایه پنجم ابتدایی. فصلنامهروانشناسیتربیتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن، دوره 1، شماره 4، صص135-119.
کوچکی، س. م.، کدیور، پ.، و صرامی، غ. ر. (1390). رابطهی بین توانایی، خودکارآمدی و رویکردهای یادگیری با فراشناخت در دانشآموزان. یک تحلیل مسیر. پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی، دانشگاه تربیتمعلم.
موحد محمدی، ح.، گلی، ف.، و یوسفی، م. (1395). توسعه آموزش عالی کشاورزی با تأکید بر کارآفرینی پایدار. نشریه کارآفرینی در کشاورزی، جلد 3، شماره 1. صص77-55.
مقدسی فریمانی، ش.، و زمانی، غ. ح. (1385). رهیافت آموزش گزیداری برای دوره آموزش کشاورزی. مجله علوم ترویج و آموزش کشاورزی، دوره 3، شماره1، صص25-11.
محمدی احمدآبادی، ن.، باقری اتابک، م. ح.، جعفری ندوشن، ع.، و آزادنیا، ا. ا. (1391). تأثیر راهبردهای فراشناختی بر حل مسائل ریاضی در دانشآموزان دوره اول دبیرستان شهر یزد. مجله پژوهش در برنامهریزی درسی، دوره 2، شماره 7، صص146-137.
مصطفایی، ع.، و محبوبی، ط. (1385). تفکروفراشناخت :مفاهیم،نظریههاوکاربردآن. تهران :انتشارات پرسش.
ملکی، ب. (1384). تأثیر آموزش راهبردهای شناختی و فراشناختی بر افزایش یادگیری و یادداری متون درسی مختلف. تازههای علوم شناختی، سال 7، شماره3. صص 50-42.
مرادقلی، م. (1388). بررسی ارتباط بین بکارگیری استراتژی فراشناخت و عملکرد دانشآموزان دبیرستان شهرستان زاهدان در حل مسائل ریاضی. فصلنامه راهبردهای آموزش، دوره 3، شماره 4، صص 54-37.
ورمزیاری، ح.، غنیان،م.، و برادران، م. (1388). دیدگاه دانشجویان نسبت به وضعیت نظام آموزش عالی کشاورزی در ایران؛ چالشها و راهکارها (مطالعه موردی: دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان). فصلنامه دانش کشاورزی، سال 18، شماره 4، صص 52-39.
Demirel, M., and Arslan-Turan, B. (2010). Probleme dayalı öğrenmenin basarıya, tutuma, bilisötesi farkındalık ve güdüdü zeyine etkisi [The effects of problem-based learningon achievement, attitude, met cognitive awarenessand motivation]. Journal of Education,38, 55-66.
Efkliders, A. (2006). Metacognition and Affect: What can metacognitive experiences tell us about the learning process? Educational Research Review, 1, 3-14.
Flavell, J. H. (1988). Metacognitive spects of problem solving, INL. B. Rensich (ed.) The Nature of intelligence. Hill-Sdale, NJ: Erlbaum.
Helms, D. J., and Nixson, J. (2010). Not all metacognition is created equal. New Directons for Teaching And Learning, 95, 73-79.
Pilten, P., and Yener, D. (2010). Evaluation of metacognitive knowledge of 5th grade primary schoolstudents related to non-routine mathematical problems. Procardia Social and Behavioral Sciences 2, 1332-1337.
Stroos, R. E. (2008). Educational psychology: Theory and practice (8th ed). New York: Publisher pearson.
Shannon, H. D.(2008). The effectiveness of a rebt training program in increasing in mathematics. Journal of Rational-Emotive & Cognitive-Behavior Therapy.16 (3), 197-209
Temur, T., Kargin, T ., Bayar, A. S., and Bayar, V. (2010). Metacognitive awareness of grades 6, 7 and 8 students in reading process . Procardia Social and Behavioral Sciences 2, 4193-4199.
Tobias, S., and Everson, H. T. (2002). Knowing what you know and what you don’t: Further research on metacognitive knowledge monitoring. College Board Research Report 2002-3, New York: College Entrance Examination Board.
Veenman, M. V. J., and Spaans, M. A. (2005). Relation between intellectual and meta-cognitive skills: Age and task differences. Learning and Individual Differences, 15 (1 & 2).159-176.
Ulmer, J. D., and Torres, R. M. (2007). A comparison of the cognitive behaviors exhibited by secondary agriculture and science teachers. Journal of Agricultural Education, 48 (4), 106-116.