احمدی، ح.، و یاری، ش. (1393). مروری بر متون رفتار اطلاعیابی در ایران. فصلنامه پردازش و مدیریت اطلاعات، سال 30، شماره 1، صص 197-173.
اسدی، ع.، شریف زاده، ا.، و شریفی، م. (1387). بررسی انگاره های رفتار اطلاع یابی کشاورزان گوجه فرنگی کار (مطالعه موردی بادوله در استان بوشهر). فصلنامه علوم کشاورزی ایران، سال 39، شماره 1، صص 43-31.
خان محمدی، ا. (1394). بررسی عوامل مؤثر بر رفتار ارتباطی کشاورزان در استان زنجان. پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه زنجان.
رضوانفر، ا.، و سوختانلو، م. (1388). تحلیل متغیرهای تأثیرگذار بر رفتار ارتباطی کشاورزان دامدار ایران. فصلنامه تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران، سال 40، شماره 3، صص 166-157.
سعدی، ح. (1385). بررسی میزان دسترسی و اعتماد گندم کاران استان همدان به فناوری اطلاعات و ارتباطات برای مدیریت و کنترل آفت سن. فصلنامه علوم و فناوری اطلاعات، سال 22، شمارههای 1 و 2، صص 95-78.
شاه ولی، م.، و ملکیان، ع. (1393). طراحی الگوی ارتباطی و اطلاع رسانی برای توانمندسازی زنان عضو صندوق اعتبارات خرد روستایی لپویی استان فارس با پارادایم توحید محور. فصلنامه روستا و توسعه، سال 17، شماره 3، صص 68-43.
شریف، م. (1383). بررسی آثار تعیین قیمت گندم بر تولید آن در ایران.فصلنامهاقتصاد، کشاورزیوتوسعه، سال 12، شماره 46، صص 189-159.
عربپور، ح. (1393). بررسی رفتار اطلاع یابی زنان روستایی بخش مرکزی شهرستان زرند کرمان. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه الزهراء.
غیاثی، ع.، و پاریاب، ج. (1391). بررسی رفتار و منابع اطلاع یابی هندوانه کاران شهرستان جوین نسبت به کشاورزی پایدار. مجموعه مقالات اولین کنفرانس ملی راهکارهای دستیابی به توسعه پایدار. تهران، 20 اسفند ، صص 10-1.
مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت جهاد کشاورزی (1395). آمارنامه کشاورزی: محصولات زراعی سال زراعی 94-1393 (جلد اول). تهران: انتشارات وزارت جهاد کشاورزی، معاونت برنامه ریزی و اقتصادی، مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات.
معمارباشی، پ.، و زمانی میاندشتی، ن. (1392). واکاوی اطلاع یابی تحصیلی از طریق اینترنت در بین دانشجویان مقطع کارشناسی دانشکده کشاورزی دانشگاه رازی کرمانشاه. مجله علوم ترویج و آموزش کشاورزی ایران، سال 9، شماره 1، صص 49-33.
ملک محمدی، ا.، آذرکردار، ه.، رضوانفر، ا.،و و بابالار، مصباح. (1387). بررسی رفتار اطلاع یابی توت فرنگی کاران استان کردستان. فصلنامه علوم کشاورزی ایران، سال 39، شماره 2، صص 49-59.
مؤیدی، م.، و حیاتی، د. (1394). ارزیابی اثربخشی برنامه های تلویزیونی کشاورزی از دیدگاه مخاطبان: مورد مطالعه استان فارس. مجله علوم ترویج و آموزش کشاورزی ایران، سال 11، شماره 2، صص 165-181.
Aker, J. (2011). Dial "a" for agriculture: A review of information and communication technologies for agricultural extension in developing countries. Working Paper, No. 269, Center for Global Development, Washington, D.C.
Babu, S., Glendenning, C., Asenso-Okyere, K. and Govindarajan, S. (2011). Farmers’ information needs and search behaviors: Case study in Tamil Nadu, India. IFPRI Division Discussion Paper, International Food Policy Research Institute.
Bachhav, N. (2012). Information needs of the rural farmers: A study from Maharashtra, India: A survey. Library Philosophy and Practice, 866, 1-13.
Bartlett, J., Kotrlik, J., and Higgins, C. (2001). Organizational research: Determining appropriation sample size in survey research. Information Technology, Learning and Performance Journal, 19, 43-50.
Cukurl, T. (2013). Determination of communication behavior of earthen pond fish farmers. Bulgarian Journal of Agricultural Science, 19, 1358-1363.
Dinpanah, G., and Lashgarara, F. (2011). Factors influencing the information seeking knowledge of wheat farmers in Iran. African Journal of Agricultural Research, 6 (14), 3419-3427.
Halakatti, S., Gowda, D., and Natikar, K. (2010). Role of mass media in transfer of agricultural technologies. Research Journal of Agricultural Sciences, 1(3), 290-291.
Hill, M. (2010). Using farmer’s information seeking behavior to inform the design of extension. Extension Farming System Journal, 5 (2), 121-126.
Hossain, K., Islam. M., Bhuiyan, M., Wazed, A., and Rahman, M. (2011). Farmer’s communication behavior in receiving information on improved rice production technologies. J. Innov. Dev. Strategy, 5 (1), 28-33.
Kacharo, D. (2007). Agricultural information networks of farm women and role of agricultural extension. M.Sc. Thesis, Department of Rural Development and Agricultural Extension, School of Graduate Studies, Haramaya University.
Layaoen, M. (2013). Farmers in adversity: Communication patterns and trends among selected Filipino farmers in facing the challenges of climate change to Rice farming. M.Sc. Thesis, College of Mass Communication, University of the Philippines.
Ofuoku, A. (2012). Influence of extension agents’ and farmers’ communications factors on the effectiveness poultry technology messages. Agricultural Research and Extension, 15 (1), 14-23.
Okwu, O., and Dauda, S. (2011). Extension communication channels’ usage and preference by farmers in Benue state, Nigeria. Journal of Agricultural Extension and Rural Development, 3 (5), 88-94.
Rastogi, S., and Hasan, S. (2014). A study on communication behavior of agricultural input users of Udham Singh Nagar district of Uttrakhand, India. Journal of Applied Natural Science, 6 (1), 193-196.
Sarris, A., and Hallam, D. (2006). Agricultural commodity markets and trade: New approaches to analyzing market structure and instability. United States: Edward Elgar Pubisher.
Swanson, B. (2010). Changing extension paradigms within a rapidly changing global economy. Rural Development News, 1, 59-63.
Verma, A., Meena, H., Singh, Y., Chander, M., and Narayan, R. (2012). Information seeking and sharing behavior of the farmers-a case study of Uttar Pradesh state, India. Journal of Recent Advances in Agriculture, 1(2), 50-55.