اسیوند، ح.، مرادی، م.، و مرادی، آ. (1395). تأثیر نفوذ اجتماعی مدیران بر توانمندسازی شغلی کارکنان از دیدگاه کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان چهارمحال و بحتیاری. مجله پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش. دورهی 8، شماره 4، صص 69-59.
بخشم، م.، کریمی، ح.، حسین پ.ر، م. (1400). تأثیر کاربردهای فناورانه اینترنت اشیاء بر توسعه قابلیتهای پویا در شرکتهای دانش بنیان بخش کشاورزی. مجله راهبردهای کارآفرینی در کشاورزی، سال 8، شماره 15، صص 75- 67.
تقی زاده، ف. (1396) . بررسی عوامل مؤثر بر پذیرش اینترنت اشیاء در صنایع لبنی شرکت کاله استان گیلان. پایان نامه کارشناسی ارشد موسسه آموزش عالی راهبرد شمال.
توکلی، م.، رزقی شیرسوار، ه.، و نصیری پور، ا. (1396). تأثیر به کارگیری اینترنت اشیاء بر عملکرد سازمانی حوزه سلامت (مطالعه موردی: بیمارستان شهید رجائی تهران). مجله مدیریت بهداشت و درمان. دوره 8، شماره 2. صص 56- 43.
حدادی اصل، م. (1396). ارائه مدل پذیرش فناوری با تاکید بر پذیرش اینترنت اشیاء در خانههای هوشمند. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد الکترونیکی، دانشکده فنی مهندسی.
حمید، ف.، یزدان پناه، م.، برادران، م.، خلیل مقدم، ب.، و آزادی، ح. (1400). ادراک رفتار زیست محیطی کشاورزان منطقه رامشیر نسبت به کاربرد کود نیتروژن و عوامل مؤثر بر آن. مجله علوم ترویج و آموزش کشاورزی ایران، جلد 17، شماره 1، صص 70-53.
خاکی، غ. (1394). روش پژوهش در مدیریت. تهران: انتشارات فوژان. چاپ چهارم.
خراسانی، م. (1396). بررسی عوامل پذیرش فناوری اینترنت اشیاء در سازمان های تولیدی. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور استان تهران.
خوش آموز، گ. (1400). مروری بر پتانسیل تلفیق اینترنت اشیا و سامانه اطلاعات مکانی برای بهبود فعالیتهای کشاورزی. مجله کاربرد سیستم اطلاعات جغرافیایی وسنجش از دور در برنامه ریزی، دوره12، شماره2، صص 87-107.
سعیدی، م.، تاجفر، ا.، و وحدت، د. (1396). ارزیابی عوامل مؤثر در پذیرش فناوری اینترنت اشیاء در هوشمندسازی ساختمان ها (مورد مطالعه مشتریان شرکتهای فعال در زمینه هوشمندسازی ساختمان ها در تهران). سومین کنفرانس بینالمللی پژوهش در علوم و مهندسی، دانشگاه کاسم باندیت، بانکوک، تایلند.
شاهی، ا. (1397). ارائه مدل پذیرش فناوری TAM با رویکرد اینترنت اشیاء. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد صفادشت.
صافی سیس، ی.، موحدمحمدی، ح.، رضوانفر، ا.، پیش بین، ا. ر.، و رضایی، ع. (1398). تحلیل عوامل مؤثر بر سطح بکارگیری فناوری محصولات تراریخته در مراکز تحقیقات کشاورزی ایران. مجله علوم ترویج و آموزش کشاورزی ایران. جلد 15، شماره 1، صص 22-1.
عطری، ع. (1395). استفاده از اینترنت اشیاء در کشاورزی مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته. مجموعه مقالات دومین همایش ملی خدمات عمومی الزامی ICT در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته، تهران، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات. 15 آذر ماه.
عمید، ح. (1393). فرهنگ لغات عمید (واژههای فارسی و لغات عربی و اروپایی مصطلح در زبان فارسی و اصطلاحات علمی و ادبی). تهران: مؤسسه انتشارات امیرکبیر. چاپ 32.
کارگر شریف آباد، م.، گرامی، م.، و یزدان پناه، ا. (1398). شناسایی فاکتورهای مؤثر در پذیرش اینترنت اشیاء از دیدگاه کاربران با استفاده از مدل تکمیلی TAM ارائه شده در مدل گایو و بای: مشتریان شرکت ارتباطات سیار ایران- همراه اول. فصلنامه رشد فناوری، سال 15، شماره 58، صص 12-1.
گیدنز، آ. (1392). پیامدهای مدرنیت. ترجمه ی محسن ثلاثی. تهران: نشر مرکز. چاپ 7.
Bruner, G. C., and Kumar, A. (2005), Explaining consumer acceptance of handheld internet devices. Journal of Business Research, 58(5), 553-558.
Chien, S. H., Chen, Y. H., and Hsu, C. Y. (2012). Exploring the impact of trust and relational embeddedness in e-marketplaces: An empirical study in Taiwan. Industrial Marketing Management, 41(3), 460-468.
Gao, L., and Bai , X. (2014). A unified perspective on the factors influencing consumer acceptance of internet of things technology. Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics 26(2), 211-23.
Gil, D., Ferrández, A., Mora-Mora, H., and Peral, J. (2016). Internet of things: A review of surveys based on context aware intelligent services. Sensors. 16(7), 1069-1092.
Lim, W. M., and Ting, D. H. (2012). E-shopping: An analysis of the technology acceptance model. Modern Applied Science, 6(4), 49-62.
Luthra, S., Garg, D., Mangla, S. K., and Berwal, Y. P. S. (2018). Analyzing challenges to internet of things (IoT) adoption and diffusion: An indian context. Procedia Computer Science, 125, 733-739.
Maes, J., Leroy, H., and Sels, L. (2014). Gender differences in entrepreneurial intentions: A TPB multi-group analysis at factor and indicator level. European Management Journal, 32(5), 784-794.
Mital, M., Chang, V., Choudhary, P., Papa, A., and Ashis K, P. (2018).
Adoption of Internet of Things in India: A test of competing models using a structured equation modeling approach. Technological Forecasting and Social Change, 136, 339-346.
Park, E., Cho, Y., Han, J., and Kwon, S. J. (2017). Comprehensive approaches to user acceptance of internet of things in a smart home environment. IEEE Internet of Things Journal, 4(6), 2342-2350.
Yang, K., and Kim, H. Y. (2012). Mobile shopping motivation: An application of multiple discriminant analysis. International Journal of Retail & Distribution Management, 40(10), 778-789.
Zak A. M., and Gold J. A. (2008). Assessment of trust in intimate relationship and the self-preception process. The Journal of Social Psychology., 138(2), 217-229.