آراستی، ز. و اکبری جوکار، م.ر. (1386). استراتژیهای مدیریتی و رویکرد زنان کارآفرین ایرانی به موفقیت. فصلنامه مدرس علوم انسانی،جلد 12، شماره1، صص 55-77.
پوررجب میاندوآب، پ.، محمدی، م.ر. و تاجیک، ه. (1390). ویژگی های شخصیتی و انگیزه های زنان خوداشتغال روستای کندوان. فصلنامه روستا و توسعه، 4جلد، صص 147-164.
داناییفرد، ح.، فروهی، م. و صالحی، ع. (1386). ارتقاء کارآفرینی در ایران: تحلیلی بر نقش دولت. فصلنامه پژوهشنامه بازرگانی، جلد42، صص 221-262.
زالی، م.، مدهوشی، م. و کردنائیج، ا. (1386). ارزیابی مشخصههای کارآفرینی دانشجویان (مورد مطالعه: دانشگاه مازندران). فصلنامه مدرس علوم انسانی، ویژهنامه مدیریت، پاییز 1386.
سعیدی کیا، م. (1382). آشنایی با کارآفرینی. تهران: نشر سپاس.
شفقت، ا.، درویش، ح. نامدار علی آبادی، ع. و غلامی، ر. (1390). ارائه الگوی کارآفرینی روستایی در توسعه اقتصادی و اجتماعی. چکیده مقالات همایش ملی توسعه پایدار روستایی با تأکید بربخش کشاورزی. صص. 270-280.
شکرکن، ح.، برومندنسب، م.، نجاریان، ب. و شهنی ییلاق، م. (1382). بررسی رابطه ساده و چندگانه خلاقیت، انگیزه پیشرفت و عزت نفس با کارآفرینی در دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز. مجله علوم تربیتی و روانشناسی، جلد9، شماره 3 و4 ، صص 1-24.
صمدآقایی، ج. (1382). سازمانهای کارآفرین (چاپ دوم). تهران: موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی سازمانهای کارآفرین.
گلرد، پ. (1384). عوامل مؤثر در توسعه کارآفرینی زنان ایرانی. پژوهش زنان، جلد 3، شماره1، صص 101-123.
گلرد، پ. (1386). ویژگیها، انگیزهها و اهداف ترغیبکننده زنان ایرانی در توسعه کسب و کار. فصلنامه پژوهشنامه بازرگانی، جلد 44، صص264-295.
ماسن، ه. (1370). رشد و شخصیت کودک . ترجمه: مهشید یاسایی، تهران: نشر مرکز.
مقصودی، ج. ویژگیهای فردی: سرمایه اصلی کارآفرینان. فصلنامه رویش، شماره 14.
Aghajani, H. and Abbasgholipour, M. (2012). Explanation of relationships between biographical characteristics and entrepreneurship spirit of students. Iranian Journal Management Studies, 5: 63-78.
Center for Rural Entrepreneurship. (2003). Year two evaluation report- The Kansas/Sirolli Initiative.Available at:www.entreworks.net/Download/KS-2003%20Report2.pdf.
Galard, P. (2007). Characteristics, motivations and goals of Iranian women entrepreneurs. Iranian Journal of Trade Studies, 11: 267-295.
Kloosterman, R. and Rath, J. (2003). Immigrant entrepreneurs: Venturing abroad in the age of globalization.Oxford: Berg Publishers.
Lunnan, A., Nybakk, S. and Vennesland, B. (2006). Entrepreneurship attitudes and probability for startups: An investigation of Norwegian non-industrial private owners. Forest Policy ND Economics, 8, 673-690.
Mahmood, B., Khalid, S., Muhammad, M.M. and Babak, I. (2012). Exploring the motivation and barriers in way of Pakistani female entrepreneurs. British Journal of Education, Society & Behavioural Science, 2(4): 353-368.
Makhbul, Z.M. and Hasun, F.M. (2011). Entrepreneurial success: An exploratory study among entrepreneurs. International Journal of Business and Management, 6(1):116-125.
Nawaz, F. (2009). Critical factors of women entrepreneurship development in rural Bangladesh. Working paper, Bangladesh Development Research Center (BDRC). Available at: <http://www.bangladeshstudies.org/files/WPS_no5.pdf>.
Parvin, L., Rahman, M.W., Jia, J. (2012). Determinates of women micro-entrepreneurship development: An empirical investigation in rural Bangladesh. International Journal of Economics and Finance, 4 (5): 254-260.
Rametsteiner, E., Hansen, E. and Niskanen, A. (2006). Introduction to the special issue on innovation and entrepreneurship in the forest sector. Forest Policy and Economics, 8, 669-673.
Rath, J. (2002). Unravelling the rage trade: Immigrant entrepreneurship in seven world cities.Oxford: Berg Publishers.
Sidhu, K. and Kaur, S. (2006). Development of entrepreneurship among rural women. Social Sciences, 13(2):147-149.